Sabtu, 23 November 2013

Cinta Allah Cinta Hakiki

Sekali lagi ujian datang dalam hidupku
Dia yang menjanjikan bahagia telah pun berbahagia bersama orang lain
Dia yang menjanjikan ikatan perkahwinan mengikat ikatan pertunangan dengan orang lain
Begitu mudah aku dibuang kala itu
Begitu mudah kau lupakan janji itu
Begitu mudah kau sakiti aku yang sedang rapuh



Tahukah kau waktu itu aku telahpun Allah hadiahkan ujian
Ujian yang sangat berat untuk aku tanggung?
Tahukah kau betapa perit perasaan itu?
Tahukah kau begitu payah aku cuba bangun waktu itu?




Aku bagai dilanggar keretapi yang bergerak laju
Merempuh tubuh yang sedang longlai layu



Hati mula terbit rasa benci
Hati mula rasa berdendam
Tapi aku sabar dikala aku teringatkan Allah
Cukuplah Allah menjadi pelindung hidupku
Tapi siapakah aku yang berhak menghukum
Allah juga yang layak



Allahuakbar
Ingin sekali aku memaafkan
Tapi hati ni masih belum mampu
Maafkan aku ya Allah
Aku tahu kalau Rasulullah pun bleh maafkan ummatnya kenapa tidak aku?
Allahurabbi...berikan aku ketenangan.
Bersihkan hati yang penuh dengan rasa benci dan dendam ini



Biarlah kala ini aku mengisi waktuku untuk bersama Allah
Cinta Allah cinta yang hakiki
Janji Allah janji yang pasti
Allah sedang mengatur sesuatu
Insyaallah sesuatu yang indah buatku



Wahai hati yang terluka...janganlah dikau terus terluka
Ubati dengan zikir dan penuh mengingati Allah
Engkau yang Maha Mengetahui sedangkan aku tidak

Tidak ada komentar:

Posting Komentar